Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červen 2007

Neon Saturn

Uznání: VIMS Team, U. Arizona, ESA, NASA

Ve správném světle Saturn svítí jako neonová reklama. Ačkoliv má Saturn neonu poměrně málo, tak složený obraz ve falešných barvách ve třech pásmech infračerveného světla zvýrazňuje útvary na obří planetě s prstenci jako nějakou zářivou reklamu. At the most blue band of the infrared light featured, false-colored blue in the above image, Saturn itself appears dark but Saturn's thin rings brightly reflect light from our Sun. Conversely, Saturn's B ring is so thick that little reflected light makes it through, creating a dark band between Saturn's A and C rings. At the most red band of the infrared, false-colored red above, Saturn emits a surprisingly detailed thermal glow, indicating planet-wide bands, huge hurricane-like storms, and a strange hexagon-shaped cloud system around the North Pole. In the middle infrared band, false-colored green, the sunlit side of Saturn's atmosphere reflects brightly. The above image was obtained in late February by the robotic Cassini spacecraft orbiting about 1.6 million kilometers out from Saturn.

Štítky: Saturn, Cassini, Infračervený

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích