Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. září 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. září 2007

Mozaika z vypuštění Úsvitu

Uznání a copyright: Randy Pollock

V úterý, krátce po východu slunce, začala ze základny amerického letectva na Cape Canaveral kosmická sonda Dawn (Úsvit) obloukem po modré obloze s mračny východním směrem svou pouť do pásu asteroidů. Cesta sondy Dawn začala konvenční chemicky poháněnou raketou Delta II, ale pokračovat bude s novátorským iontovým pohonným systémem. Extrémně efektivní iontové motory sondy budou využívat elektrické energie ze slunečních panelů k ionizaci atomů xenonu a budou vyvíjet malý, ale trvalý tah. Po čtyřech letech meziplanetárního přeletu bude Dawn obíhat kolem dvou malých světů, nejprve kolem Vesty a potom kolem Ceresu. Vesta je jedním z největších asteroidů hlasního pásu, zatímco nomenklatura zavedená Mezinárodní astronomickou unií v roce 2006 klasifikuje téměř kulový Ceres jako trpasličí planetu.

Štítky: Kosmická loď, Vesta, Dawn, Launch, Ceres