Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. prosinec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. prosinec 2007

Infračervená záře Saturnu

Uznání: VIMS Team, U. Arizona, ESA, NASA

Plynový obr Saturn, známý svojí soustavou prstenců a mnoha měsíci, vypadá na tomto pohledu ve falešných barvách z kosmické sondy Cassini podivně a neznámě. Na této mozaice z přístroje VIMS (Visual and Infrared Mapping Spectrometer) slavné prstence, které jsou vidět zboku a protínají střed obrázku, opravdu téměř nejsou vidět. Nejvýraznější kontrast na snímku je podél terminátoru, neboli podél hranice mezi dnem a nocí. Vpravo (denní strana) jsou vidět modrozelené odstíny, jak se sluneční světlo odráží od vrcholků mraků Saturnu. Vlevo (noční strana) vypadá Saturn při absenci slunečního světla jako infračerveně zářící lucerna, která vydává záření z teplého vnitřku planety a v siluetě jsou vidět útvary v hlubších vrstvách mračen.

Štítky: Saturn, Cassini, Infračervený, Mračna