Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. duben 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. duben 2008

Chráněná noční obloha nad Flagstaffem

Uznání a copyright: Dan & Cindy Duriscoe, FDSC, Lowell Obs., USNO

Tato obloha je chráněná. Včera uplynulo 50 let od vůbec první světelné vyhlášky, která omezovala reklamu pomocí světlometů míhajících se po noční obloze nad Flagstaffem v Arizoně v USA. Flagstaff se nyní těší statutu prvního mezinárodního města s temnou oblohou (International Dark Sky City) a dodržuje osvětlovací předpisy, které omezují světelné znečištění majestátních nočních podívaných. Tmavá obloha na Flagstaffem nejenže umožňuje místním astronomům luštit záhady vesmíru, ale také umožňuje pozorovatelům oblohy uvidět a těšit se z nočního nebe, pod kterým rozjímaly všechny předcházející generací lidí. Snímek nahoře směřuje východně od severu a byl pořízen před dvěma týdny ve 3 hodiny ráno z Fort Valley, jenom 10 kilometrů od středu Flagstaffu. Na nádherném panoramatu jsou vidět vrcholy San Francisco Peaks pokryté čočkovým mračnem. V dálce se zleva dole po diagonále doprava nahoru pne oblouk roviny Galaxie Mléčné dráhy zvýrazněný souhvězdími Kasiopeja (Cassiopeia), Kefeus (Cepheus) a Labuť (Cygnus). Vpravo je pod velmi jasnou hvězdou Deneb vidět mlhovina Severní Amerika.

Štítky: Noční obloha, Protected sky, Flagstaff