Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. září 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. září 2008

Meteory z vrcholu hory

Uznání a copyright: Alex Tudorica, Romanian Society for Meteors and Astronomy
Faculty of Physics, Bucharest University

Vrchol hory nad mračny a světlem znečištěnými městy byl dobrým místem pro pozorování letošního srpnového meteorického roje Perseid. Tento kompozitní obraz z jednoho z nejvyšších míst v Rumunsku, z vrcholu hory Omu (2507 m) v pohoří jižních Karpat zachycuje asi 20 jasných stop roje proti hvězdnaté noční obloze. Tento proud kosmických trosek, který roj vytváří, se skládá z částic prachu, které se pohybují po rovnoběžných drahách a následují orbitu svojí mateřské komety Swift-Tuttle. Perspektiva při pohledu k radiantu v souhvězdí Perseus způsobuje, že se rovnoběžné stopy meteorů zdají rozbíhat. Ale při pohledu na opačnou stranu od radiantu, jako na tomto pohledu, perspektiva způsobuje, že se stopy Perseid zdánlivě sbíhají v bodě pod obzorem.

Štítky: Meteor, Meteorický roj, Radiant, Perspective, Perseid, Romania

Zimná dúha

Nádherný úkaz zimnej dúhy.