Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. prosinec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. prosinec 2007

Od obzoru k obzoru

Uznání a copyright: Laurent Laveder (PixHeaven.net)

Zarolujte doprava a vydejte se pohledem na cestu od obzoru k obzoru přes zenit na noční obloze nad Beg-Meil ve Francii. Toto panoráma zachycené 13. prosince (viz klíč snímků), které pokrývá v 21 expozicích 210 stupňů, začíná na jihovýchodě na pláži s vycházející jasnou hvězdou Sirius. Vzhlédněte (posuńte se vpravo) a narazíte na mlhovinami oplývající souhvězdí Orion a pokračujte dále, až najdete nádhernou hvězdokupu Plejády. Dále, tedy výše na obloze, je slavná kometa Holmes s pozoruhodně velkou komou, která i nadále zdobí noci na severní polokouli. A konečně, ještě než se pohroužíte do záře městských světel u severozápadního obzoru (daleko vpravo), zastavte se na dvojité hvězdokupě v Perseu a všimněte si kosmické čárky jasného meteoru Geminid.

Štítky: Orion, Plejády, Sirius, Panorama, H and chi persei, Comet Holmes, Geminid meteor