Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. prosinec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. prosinec 2007

Reflexe 1970...

Uznání a copyright: Martin Pugh

Astronomové někdy ignorují řadu mlhovin 1970. Zvlášť toto krásné seskupení reflekčních mlhovin v Orionu - NGC 1977, NGC 1975 a NGC 1973 je obvykle přehlíženo ve prospěch blízké zářivější hvězdné porodnice známé jako Mlhovina Orion. Tyto reflekční mlhoviny, které se nacházejí u Orionova meče severně od jasného komplexu mlhoviny Orion, jsou také spojeny s obrovským molekulárním mračnem v Orionu, které je vzdálené asi 1500 světelných let, ale dominuje mu charakteristická modrá barva mezihvězdného prachu, který odráží světlo od horkých mladých hvězd. Na tomto ostrém barevném teleskopickém snímku z Nového Walesu v Austrálii je sever dole, takže nahoře vévodí známější obrysy mlhoviny Orion. Nad středem přes pole leží NGC 1977 a od NGC 1973 (vlevo dole) a NGC 1975 (vpravo dole) ji oddělují tmavší oblasti prachu. Mnoho pozorovatelů na severní polokouli tvrdí, že v mračnu kosmického prachu viděli postavu běžce, ale ti se samozřejmě dívají vzhůru nohama.

Štítky: Prach, Orion, Reflekční mlhovina, Ngc1977, Ngc1975, Ngc1973, Australia, Nixon, Elvis