Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. prosinec 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. prosinec 2008

Mezinárodní kosmická stanice: najdi astronauta

Uznání: STS-126 Shuttle Crew, NASA

Kde je ten astronaut? V tomto impozantním seskupení součástí Mezinárodní kosmické stanice (ISS) je někde astronaut Steve Bowen jak vylepšuje a čistí klíčové části nejvýznamnější orbitální základny Země. Astronaut Bowen a Heidemarie Stefanyshyn-Piper (není na snímku) strávil při nedávno ukončené výpravě raketoplánu Endeavour STS-126 k ISS téměř 3 hodiny při vesmírné procházce vysoko nad planetou Zemí. Bowen pracoval na dosažení klíčového úkolu této výpravy opravy otočných kloubů slunečních panelů Alfa, aby se mohly lépe natáčet ke Slunci. Ve spodní části snímku nahoře je válcová laboratoř Columbus, zprava vystupuje velký impozantní příhradový nosník stanice, zatímco v pozadí jsou rozlehlé sluneční panely, které zachytávají sluneční světlo k zásobování ISS energií. V dálce je u obzoru vidět modrý oblouk tenké atmosféry Země. Příští let je plánován na únor 2009, kdy by měl raketoplán Discovery dopravit součásti pro další rozšíření ISS.

Štítky: Kosmonaut, Kosmická stanice, ISS