Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červen 2009

Sonda Kaguya dopadla na Měsíc

Uznání a copyright: SELENE Team, JAXA, NHK

Minulý týden dopadla podle plánu na měsíc Japonská kosmická sonda Kaguya. Kosmická sonda se oficiálně jmenovala SELENE - Selenological and Engineering Explorer, ale podle princezny z japonského lidového příběhu bambusového drvoštěpa dostala také jméno Kaguya. Nahoře je vidět film pořízený při posledním oběhu sondy Kaguya její dvacetiměsíční mise. Pod sondou ubíhá pustý, hornatý a kráterovaný terén, ve kterém je stěží vidět pár špiček hor. Na konci filmu sonda zmizela v temnotách u kráteru GILL. Sonda SELENE nesla 13 vědeckých přístrojů a dvě HDTV kamery. Tato průkopnická výprava pořídila údaje o lunární topologii a složení, které budou využity pro lepší pochopení původu a historie tohoto jedinečného a dávného společníka Země. Data a snímky ze sondy Kaguya i z nedávno vypuštěné sondy Lunar Reconnaissance Orbiter mohou být využity při volbě dobrých míst k přistání budoucích měsíčních astronautů.

Štítky: Měsíc, Video, Kaguya, Moon crash