Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. prosinec 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. prosinec 2009

Barvy IC 1795

Uznání a copyright: Don Goldman

Na tomto barevném kosmickém portrétu je vidět zářící plyn a tmavá prachová mračna v IC 1795, což je hvězdotvorná oblast v severním souhvězdí Kasiopeja. Barvy této mlhoviny vznikly přiřazením Hubblovy palety falešných barev pro mapování úzké emise atomů kyslíku, vodíku a síry k modré, zelené a červené barvě a přidáním dat ze snímků této oblasti pořízených přes širokopásmové filtry. IC 1795 je na obloze nedaleko slavné Dvojité hvězdokupy v Perseu a vedle ní je mlhovina IC 1805 Srdce, součást komplexu hvězdotvorných oblastí, které se nachází na okraji velkého molekulárního mračna. Tento velký hvězdotvorný komplex se rozkládá podél Perseova spirálního ramene naší Galaxie Mléčná dráha a nachází se přes 6000 světelných let daleko. V této vzdálenosti by tento obrázek IC 1795 zabíral asi 70 světelných let.

Štítky: Star-formation, Narrow-band, Ic1795