Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. červen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. červen 2010

Západ slunce z Mezinárodní kosmické stanice

Uznání: Expedition 23 Crew, NASA

Co je to za zvláštní barevné pásy, které jsou vidět z Mezinárodní kosmické stanice? Slunce zapadá přes zemskou atmosféru. Na snímku nahoře, je západ slunce, který minulý měsíc zachytila posádka Expedice 23 a který ukazuje do jasných podrobností mnoho vrstev řídké zemské atmosféry. Spodní část obrázku protíná část Země, která zakouší noc. To, co je nad ní vidět v temné oranžové a žluté je zemská troposféra, která obsahuje 80 procent hmoty atmosféry a téměř všechna oblaka na obloze. Nad troposférou je jako bílý pás vidět stratosféra, část zemské atmosféry, kde létají letadla a někdy se vznášejí baktérie. Nad stratosférou jsou jako světle modrý pás vidět vyšší a řidší atmosférické vrstvy, které postupně slábnou do chladného, temného vakua vnějšího vesmíru. Západ slunce není pro obyvatele Mezinárodní kosmické stanice neznámým pohledem, jelikož nastává až 16 krát denně.

Štítky: Zemská atmosféra, Západ slunce, ISS, Mouse over