Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. červen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. červen 2010

Hvězdnatá noc v Alamutu

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Na této hvězdnaté scéně je vidět záblesk meteoru a oblouk Mléčné dráhy zavěšený nad impozantní horskou pevností Alamut. Hrad Alamut se nachází v centrálním iránském pohoří Alborz a byl postaven na skále v 9. století. Jméno znamená Orlí hnízdo. V dobrodružném filmu Perský princ vystupoval legendární Alamut jako útočiště vrahů, ale historicky byl také střediskem s knihovnami a vzděláním. Po určitou dobu zde přebýval důležitý perský astronom Nasir al-Din al-Tusi. Položte kurzor na obrázek a můžete identifikovat hvězdy o kterých Tusi jistě přemýšlel. Mezi výrazné objekty patří jasné bílé hvězdy Deneb (v Labuti), Vega a Altair, mlhoviny poblíž galaktického středu a tmavá zakrývající prachová mračna v Mléčné dráze, která jsou též známá jako Velká trhlina. Vpravo dole svítí malé vesnice a více než 100 kilometrů vzdálené hlavní město Teherán na jihozápadě.

Štítky: Mléčná dráha, Astronom, Alamut castle, Nasir al-din tusi, Mouse over