Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. září 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. září 2009

Gigagalaxy Zoom: Střed Galaxie

Uznání: ESO / Stéphane Guisard - copyright: Stéphane Guisard

Centrální část Mléčné dráhy od Střelce po Štíra je opravdu nádherná část pozemské noční oblohy. Tato oblast je zachycena zde, na rozsáhlé gigapixelové mozaice 52 polí, která zachycují 34 krát 20 stupňů na 1200 jednotlivých snímcích s více než 200 hodinami expozičního času. Snímky byly pořízeny během 29 nocí malým dalekohledem jako součást projektu Evropské jižní observatoře Gigagalaxy Zoom Project pod výjmečně jasnou a temnou oblohou observatoře ESO Paranal v Chile. Tento kosmický pohled bere dech a ukazuje spletité prachové pásy, jasné mlhoviny a hvězdokupy rozeseté po centrálním hvězdném poli naší Galaxie. Začněte vlevo a podívejte se na mlhoviny Laguna a Trifid, Kočičí tlapka, mlhovinu Dýmka a barevné mraky u Rho Ophiuchi a Antaresu (vpravo).

Štítky: Mléčná dráha, Galaktický střed, Widefield, Gigagalaxy zoom project, Gigapixel