Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. srpen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. srpen 2010

Meteory nad Quebekem

Uznání a copyright: Rémi Boucher

Minulý týden přelétaly nad mnoha městy na Zemi meteory, ale nikdo nebyl zraněn a ani nebyly hlášeny žádné škody. Vypadalo to, že útok z vesmíru vycházel odněkud ze souhvězdí Persea a jeho součástí byly milióny malých střel směřujících k Zemi rychlostí přes 200 000 kilometrů v hodině. Lidé na snímku nahoře, kteří se shromáždili v ASTROLab du Mont-Megantic v jižním Quebeku v Kanadě minulý čtvrtek, jen bezbranně zírali k obloze, jelikož neměli žádnou možnost útok meteorů zastavit. Naštěstí obranu Země tvoří přes 100 kilometrů silná celoplanetární vrstva vzduchu, která útočící střely zastavuje s využitím tření generovaným jejich vlastní rychlostí, takže se zahřívají, až se rozpadnou. Ten velký trojúhelník v popředí, i když vypadá impozantně, nebyl součástí meteorického obranného systému. Vesmírný útok byl očekáván jako součást každoročního meteorického roje Perseid, kdy Země prochází troskami velikosti písku po kometě Swift-Tuttle.

Štítky: Perseidy, Meteors, Quebec

iss

môj prví pokus o fotenie iss .