Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. září 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. září 2010

Melotte 15 v Srdci

Uznání a copyright: Derek Santiago

Zdá se, že kosmická mračna v centrálních oblastech emisní mlhoviny IC 1805 vytvářejí fantastické tvary. Mračna opracovávají hvězdné větry a záření hmotných hvězd nově zrozených hvězdokup v mlhovině Melotte 15. Ve středu tohoto barevného koutu nebe jsou hvězdokupy staré pouze 1,5 miliónu let spolu s mračny prachu v siluetě proti zářícímu atomickému plynu. Kompozitní pohled z úzko a širokopásmových snímků zabírá asi 40 světelných let a obsahuje emisi vodíku v zelené, síry v červené a kyslíku v modré barvě. Snímky širšího pole ukazují, že celkový jednodušší obrys IC 1805 naznačuje její populární jméno mlhovina Srdce. IC 1805 se nachází asi 7500 světelných let daleko v souhvězdí Kasiopeja (Cassiopeia).

Štítky: Star-formation, Emisní mlhovina, Ic1805, Heart nebula, Melotte 15, Narrow-band