Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. listopad 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. listopad 2010

Noční světla

Uznání: ISS Expedition 25, NASA

Touto noční scénou se prostírá souhvězdí světel, ta ale nepatří na oblohu planety Země. Místo toho se jedná o pohled dolů z Mezinárodní kosmické stanice 29. října při průletu nad Spojenými Státy podél severního pobřeží Mexického zálivu. V popředí je připojená ruská kosmická loď Sojuz. Za rozsáhlými slunečními panely, 360 kilometrů dole, lze rozpoznat světla města New Orleans. Při pohledu na východ podél pobřeží je v horní části snímku vidět Mobile, Alabama a dole na západě jsou světla Houstonu. Linie světel severně (vlevo) od New Orleans sleduje dálnici I55 do Jacksonu v Mississippi a do Memphisu v Tennessee. Světla pochopitelně sledují populační centra, ale ne každý v těchto dnech žije na planetě Zemi. 2. listopad vyznačil první dekádu trvalé přítomnosti lidí ve vesmíru na palubě Mezinárodní kosmické stanice.

Štítky: ISS, Night, Gulf coast, New orleans