Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. listopad 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. listopad 2010

Hmotná hvězda v NGC 6357

Uznání: NASA, ESA and J. M. Apellániz (IAA, Spain)

Z neznámých důvodů se v NGC 6357 utváří jedny z nejhmotnějších dosud objevených hvězd. Jedna taková hmotná hvězda poblíž středu NGC 6357 je vidět nahoře, jak si svým energetickým světlem v okolním plynu a prachu utváří svůj mezihvězdný hrad. Složité vzory v širší mlhovině jsou způsobovány komplexními interakcemi mezi mezihvězdnými větry, radiačními tlaky, magnetickými poli a gravitací. Celková záře mlhoviny pochází z emise světla ionizovaného vodíku. NGC 6357 se nachází vedle více zřetelné mlhoviny Kočičí tlapka a obsahuje otevřenou hvězdokupu Pismis 24, která je domovem mnoha velice jasných a modrých hvězd. Zobrazená centrální část NGC 6357 má asi 10 světelných let a nachází se asi 8000 světelných let daleko v souhvězdí Štíra (Scorpion).

Štítky: Hmotné hvězdy, NGC 6357, Primis 24