Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. prosinec 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. prosinec 2011

Kometa Lovejoy nad Paranalem

Uznání a copyright: Guillaume Blanchard

Kometa Lovejoy (C/2011 W3) už dříve v tomto měsíci přežila své těsné přiblížení ke Slunci a stává se jedním z divů jižní vánoční oblohy. Kometa, která olizovala Slunce, je zde vidět před východem Slunce z observatoře Paranal v Chile a její ohon se prostírá vysoko nad východním obzorem. Kometa i její více než 20 stupňový ohon se zvedají nad rovinu naší galaxie Mléčná dráha. Kometa sama předvádí dech beroucí představení na nebeské scéně plné jižních hvězd a mlhovin včetně Velkého a Malého Magellanova mračna vpravo od kopule a záře zvířetníkového světla u levého okraje snímku. Tento širokoúhlý snímek, v popředí s jednotkami Velmi velkého dalekohledu na Paranalu, byl pořízen 23. prosince. Ohony komety Lovejoy budou při vzdalování od Slunce pokračovat v růstu do délky, i když bude kometa slábnout.

Štítky: Comet lovejoy, C/2011 W3, Paranal

Svietiace oblaky nad Prahou

Fotené v Kbeloch (Praha) fotoaparát Panasonic Lumix 100. Bez úpravy.