Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. květen 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. květen 2012

Loď Dragon fy SpaceX vzlétá ke kosmické stanici

Uznání: NASA

Tento drak dští oheň a dokáže létat. Na záznamu nahoře ze včerejška je vidět raketa Falcon 9 společnosti SpaceX s kosmickou lodí Dragon jak startuje z mysu Canaveral na Floridě v USA. Úspěšný start byl důležitý nejen proto, že prokázal, že soukromá společnost dokáže zásobovat Mezinárodní kosmickou stanici (International Space Station - ISS), ale také, že lety do vesmíru udělaly významný pokrok od podniku, který dokázaly jen velké vlády s pomocí veřejných peněz. Pokud vše bude pokračovat podle plánu, tak se automatická loď Dragon o tomto víkendu spojí s ISS. Posádka ISS Expedice 31 v dalších dvou týdnech Dragon vyloží a zpátky zaplní použitými vědeckými přístroji. Za asi tři týdny robotické rameno ISS Dragon odpojí a posune do místa, kde bude moci zapálit raketové motory. Brzy poté by kabina Dragonu měla vstoupit do zemské atmosféry, rozvinout padáky, dopadnout do Tichého oceánu u kalifornského pobřeží a být vylovena.

Kódy 444: Zdrojové kódy astrofyzikální knihovny