Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. červenec 2012

Úsvit za anténou

Uznání a copyright: Alex Cherney (Terrastro, TWAN)

Toulavé planety Venuše a Jupiter se 15. července setkaly u východního obzoru se starým srpkem Měsíce. Tento poklidný jižní pohled tolik očekávané konjunkce před úsvitem zahrnuje v nebeské řadě také nádhernou hvězdokupu Plejády a jasné hvězdy Aldebaran a Betelgeuse. Pokud chcete identifikovat hvězdy a souhvězdí, stačí položit kurzor na obrázek. Radioteleskop v popředí je 64 metrová parabolická anténa v Parkesu v Novém Jižním Walesu v Austrálii. Tato velká otočná anténa je proslulá svými výzkumy vzdáleného vesmíru na rádiových vlnách a také je slavná svým výborným příjmem lunární televize. Tato parabola 21. července příjmala vysílání z Měsíce, které pozemšťanům umožnilo sledovat procházku Apolla 11.

Štítky: Měsíc, Venuše, Jupiter, Plejády, Radioteleskop, Aldebaran, Parkes, Mouse over, Betelguese