Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. červenec 2012

Stopy hvězd na ranní obloze

Uznání a copyright: Stefan Seip (TWAN)

Brilantní Venuše a jasný Jupiter ještě stále vycházejí spolu před úsvitem. Poklidné vody u domu na jezeře u Stuttgartu v Německu odrážejí jejich vznešené obloukovité stopy na obrázku složeném ze série expozic pořízených 26. července ráno. Soustředné stopy těchto nebeských světel spolu se stopami hvězd jsou odrazem otáčení planety Země kolem své osy a na konci jsou přerušeny samostatným závěrečným snímkem ranní oblohy. Nejjasnější Venuši lze snadno najít poblíž stromu u obzoru. Jupiter vykresluje svůj oblouk nad ní blíž ke středu obrázku spolu s kompaktní hvězdokupou Plejády a Hyjádami ve tvaru V s jasným Aldebaranem. Ovšem jedna stopa vypadá špatně. Stopa Mezinárodní kosmické stanice, která vpravo mizí za touto scénou, není soustředná s ostatními stopami, takže neodráží otáčení Země, ale při obíhání planety Země se blyští ve slunečním světle.

Štítky: Venuše, Jupiter, Stopy hvězd, Mezinárodní kosmická stanice