Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červenec 2012

Vzplanutí hvězdokupy R136

Uznání: NASA, ESA, & F. Paresce (INAF-IASF), R. O'Connell (U. Virginia), & the HST WFC3 Science Oversight Committee

Ve středu hvězdotvorné oblasti 30 Doradus se nachází obří kupa těch největších, nejžhavějších a nejhmotnějších známých hvězd. Tyto hvězdy jsou kolektivně známy jako hvězdokupa R136 a nahoře jsou zachyceny ve viditelném světle nově instalovanou kamerou WFC (Wide Field Camera), která pozoruje skrz nedávno opravený Hubblův kosmický dalekohled. Plynová a prachová mračna v oblasti 30 Doradus, která je též známa jako mlhovina Tarantule, byla opracována do podlouhlých útvarů silnými větry a ultrafialového záření z této žhavé hvězdokupy. Mlhovina 30 Doradus leží uvnit5 sousedn9 galaxie známé jako Velké Magellanovo mračno a je vzdálená zhruba 170 000 světelných let.

Štítky: Lmc, 30 Doradus, R136