Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. prosinec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. prosinec 2012

Mléčná dráha nad lesem toulcovníků

Uznání a copyright: Florian Breuer

Před slavným pozadím hvězd a galaxií se nachází jedny z nejneobvyklejších stromů na Zemi. Stromy zvané toulcovníky jsou ve skutečnosti dužnaté rostliny aloe, které mohou dorůstat rozměrů stromů. Jméno toulcovník pochází z historické užitečnosti jejich dutých větví sloužících jako toulce na oštěpy. Tyto stromy se vyskytují především v jižní Africe a na obrázku je kompozice z 16 expozic z toulcovníhového pralesa v jižní Namibii. Věk některých z nejvyšších toulcovníků v parku se odhaduje na 300 let. Za stromy je vidět světlo malého města Keetmanshoop v Namibii. V dálce se v pozadí vypíná oblouk majestátního centrálního pásu naší Mléčné dráhy. V ještě větší dálce jsou vlevo vidět Velký a Malý Magellanův oblak, menší satelitní galaxie Mléčné dráhy, které jsou na jižní polokouli dost výrazné.

Poslední opakovací den v tomto století: Dnes bude po dobu jedné sekundy datum a čas stejné 12/12/12 12:12:12.

Štítky: Mléčná dráha, Magellanic clouds, Quiver trees