Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. květen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. květen 2010

Hvězdná noc nad Iguacu

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Touto hvězdnatou nocí jasně zářil oblouk jižní Mléčné dráhy. V popředí tohoto nádherného pohledu na oblohu z 4. května je deštný prales u ohromných vodopádů Iguaçu a národního parku na hranicích Brazílie a Argentiny. Při pohledu na oblohu podél Mléčné dráhy je zleva vidět Alfa a Beta Centauri, Uhelný pytel, Jižní kříž a mlhovina Carina. Zcela vpravo je Sirius, nejjasnější hvězda na noční obloze planety Země. Na scéně jsou také brilantní Canopus, druhá nejjasnější hvězda v noci a naše sousední galaxie Velký a Malý Magellanův mrak. Položte na obrázek kurzor a hned je najdete snadněji. Světla u středu na obzoru jsou z mnohem bližšího argentinského letiště Iguazú Falls International Airport.

Štítky: Lmc, Mléčná dráha, Jižní kříž, Smc, Southern hemisphere, Brazil, Argentina, Iguacu, Mouse over