Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. duben 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. duben 2013

Jurijova planeta

Uznání: ISS Expedition 30, NASA

Také 12. dubna, ale 1961, se sovětský kosmonaut Jurij Alexejevič Gagarin stal prvním člověkem, který uviděl planetu Zemi z vesmíru. O svém pohledu z oběžné dráhy hlásil, že "Obloha je velice tmavá, Země je modravá. Všechno je vidět velice jasně". Jiný 12. duben, v roce 1981, organizace NASA vypustila svůj první raketoplán. Oslavujme v roce 2013 tímto snímkem z Mezinárodní kosmické stanice, na kterém je skvělý pohled z nízké oběžné dráhy Země v noci. Souhvězdí světel spojujících hustě zalidněná města podél východního atlantického pobřeží Spojených Států rámují dvě ruské kosmické lodi připojené ke kosmické stanici. Je snadné rozpoznat města, včetně New York City a Long Island vpravo. Odtud postupujte doleva k Philadelphii, Baltimore a k Washingtonu DC u středu obrázku.

Štítky: Yuri gagarin, Spaceflight, ISS, Planet earth