Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. září 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. září 2013

Přistání na planetě Zemi

Uznání: NASA, Bill Ingalls

Tato kosmická loď přistála na planetě Zemi 11. září (UT) v odlehlé oblasti u města Džezkazgan v Kazachstánu s rozvinutým padákem a zapálenými retro raketami. V siluetě proti záři raket je vidět kosmická loď Sojuz TMA-08M. Její posádku tvořili členové Expedice 36, velitel Pavel Vinogradov a letový inženýr Alexander Misurkin z ruské federální kosmické agentury (Roscosmos), a letový inženýr Chris Cassidy z NASA, kteří se vraceli po pěti a půl měsících na palubě Mezinárodní kosmické stanice. Retro rakety Sojuzu se zapalují velice rychle a po extrémně krátkou dobu těsně před dopadem. Správně načasovaná fotografie, která tento okamžik zachytila, byla pořízena z vrtulníku, který prolétal nad místem přistání.

Štítky: Kosmická loď, ISS, Soyuz