Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. září 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. září 2014

62 kilometrů nad kometou Čurjumov-Gerasimenko

Uznání snímku: ESA / Rosetta / MPS for OSIRIS Team; MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA
Additional Processing & Copyright: Elisabetta Bonora & Marco Faccin (Alive Universe Images)

Kosmická sonda Rosetta pokračuje v přibližování, obíhání kolem a v mapování komety Čurjumov-Gerasimenko. Sonda křižovala Sluneční soustavou deset let, než se minulý měsíc přiblížila do blízkosti komety a nadále pokračuje ve snímkování neobvyklého kometárního jádra s dvěma laloky. Tento rekonstruovaný barevný snímek byl pořízen před 10 dny a ukazuje, jak je jádro komety tmavé. Povrch komety v průměru odráží jen asi 4 procenta dopadajícího viditelného světla, což znamená, že je černý jako uhel. Kometa 67P/Čurjumov–Gerasimenko je asi 4 kilometry dlouhá a má povrchovou gravitaci tak nízkou, že by kosmonaut z ní mohl vyskočit. Asi za dva měsíce by měla Rosetta vypustit vůbec první sondu určenou k řízenému přistání na jádru komety.

Skoro v hyperprostoru: Náhodný generátor APODů

Štítky: Jádro komety, Rosetta, Comet C-G

Svietiace oblaky nad Prahou

Fotené v Kbeloch (Praha) fotoaparát Panasonic Lumix 100. Bez úpravy.