Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. listopad 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. listopad 2014

3D 67P

Uznání: ESA/Rosetta/Philae/ROLIS

Vezměte si svoje červenomodré brýle a pojďte se vznášet vedle komety! Oba snímky pro 3D pohled prostřednictvím tohoto stereo anaglyfu pořídila kamera ROLIS na přistávacím modulu Philae 12. listopadu při sestupu z Rosetty k jádru komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko. Ze vzdálenosti asi 3 km, zhruba hodinu před dosažením povrchu, je vidět konec zvláštního kometárního jádra s dvěma laloky. Původní místo přistání modulu Philae je přibližně ve středu přivráceného laloku. V popředí je v 3D pohledu vidět v pravém horním rohu zblízka část přistávací nohy. Modul Philae se po svém prvním doteku povrchu ve slabé gravitaci komety dvakrát odrazil. Operátoři sledovali nečekanou pouť modulu Philae nad povrchem komety s pomocí snímků s vysokým rozlišením z orbiteru Rosetta a s pomocí údajů přístrojů přistávacího modulu a identifikovali pravděpodobnou oblast, kde spočinul.

Štítky: Kometa, Rosetta, Churyumov-Gerasimenko, Philae, 67p