Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. duben 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. duben 2015

Velký kráter Hokusai

Uznání: NASA, Johns Hopkins Univ. APL, Arizona State Univ., CIW

Jeden z největších mladých kráterů na Merkuru Hokusai má průměr 114 kilometrů a jeho světlé paprsky zasahují po velké části planety. Ovšem na této mozaice ze šikmých pohledů na kráter Hokusai jsou zblízka vidět slunečním světlem ozářené centrální vrcholky, terasovité stěny kráteru a zamrzlé moře impaktní taveniny na dně kráteru. Snímky pořídila kosmická sonda MESSENGER. Sonda MESSENGER vstoupila na oběžnou dráhu Merkuru v roce 2011 a prováděla vědecké výzkumy, včetně rozsáhlého snímkování nevnitřnější planety Sluneční soustavy. Sondě nyní dochází pohonné látky, takže nemůže napravovat poruchy oběžné dráhy způsobované Sluncem a podle předpovědi má 30. dubna dopadnout na povrch Merkuru.

Štítky: Hokusai, Kráter, Merkur, Messenger

Roj Meteoritů

Na fotografii vidíme zničené stromy od kůrovce a také 15 Perseid. Kdo zameškal nebo neviděl může si teď něco přát :-) :-) .