Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. listopad 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. listopad 2015

Stavba Mezinárodní kosmické stanice

Uznání animace: NASA's Johnson Space Center

Je to největší a nejdůmyslnější objekt, který byl kdy postaven mimo Zemi. Mezinárodní kosmická stanice (ISS) si vyžádala početné lety do vesmíru a více než desetiletí ke své stavbě, ale nyní je jedinečným příbytkem lidstva na zemské orbitě oběžné a je směsí důmyslných orbitálních laboratoří, které zkoumají všechno od tvorby nových materiálů a léků v prostředí mikrogravitace, přes limity lidského těla, až po složení vesmíru. ISS tento měsíc slaví 15 let nepřetržitého osídlení lidmi. ISS doposud navštívili kosmonauti z 15 zemí a vedou ji mezinárodní partnerské organizace NASA (USA), Roscosmos (Rusko), CSA (Kanada), JAXA (Japonsko) a ESA (Evropa). Na animaci je vidět konstrukce ISS část po části od roku 1998 do roku 2011. ISS má délku fotbalového hřiště a stanici lze spatřit jako neobvykle jasný bod, který se pomalu sune nad hlavou kohokoliv, kdo ví, kdy a kam se dívat.

Štítky: ISS, Low Earth orbit, Space shuttle, Video

NLC 5. júla 2020 večer

NLC večer 5 júla 2020. Kamera Canon 550D, objektív Canon 3,5-5,6/18-135mm, f/3,5 f = 18 mm, ISO 1600, expozícia 1/2 sekundy o 22:13 SELČ.