Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. únor 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. únor 2018

Vznik galaxií v magnetickém vesmíru

Uznání videa: IllustrisTNG Project; Visualization: Mark Vogelsberger (MIT) et al.
Music: Gymnopedie 3 (Composer: Erik Satie, Musician: Wahneta Meixsell)

Jak jsme sem přišli? Víme, že žijeme na planetě, která obíhá hvězdu a ta obíhá galaxii, ale jak to všechno vzniklo? Astrofyzikové nedávno vylepšili slavnou simulaci Illustris na IllustrisTNG, což je nyní nejdůmyslnější počítačový model vývoje galaxií v našem vesmíru. Na videu se můžete především podívat, jak se od raného vesmíru (rudý posuv 5) do dneška (rudý posuv 0) vyvíjela magnetická pole. Modrá zde představuje poměrně slabá magnetická pole a bílá barva vykresluje pole velice silná. Tato pole typu B dosti těsně odpovídají galaxiím a kupám galaxií. Na začátku simulace virtuální kamera krouží virtuálním vesmírem IllustrisTNG a ukazuje mladou oblast o rozměru 30 miliónů světelných let, která má vláknitou strukturu. Jak se vesmír rozpíná a vyvíjí, tak gravitace způsobuje vznik galaxií a jejich slučování. Simulovaný vesmír IllustrisTNG docela dobře statisticky odpovídá našemu skutečnému vesmíru, i když jsou zde některé zajímavé rozdíly, například nesoulad v síle rádiových vln emitovaných rychle se pohybujícími nabitými částicemi.

Otevřená věda: Prohlédněte si 1600+ souborů Astrofyzikální knihovny zdrojových kódů.

Štítky: Vesmír, Kosmologie, Magnetic fields