Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. srpen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. srpen 2020

Údolí Orionu

Uznání vizualizace: NASA, ESA, F. Summers, G. Bacon,
Z. Levay, J. DePasquale, L. Frattare, M. Robberto, M. Gennaro (STScI) and R. Hurt (Caltech/IPAC)

Tento vzrušující a ne tak dobře známý pohled na Mlhovinu v Orionu je vizualizací založenou na astronomických datech a vykreslovacích technikách. Digitálně modelovaný obraz z blízka a velice osobně této slavné hvězdné kolébky, která je normálně vidět ve vzdálenosti 1500 světelných let, ukazuje přechod od viditelného světla na základě dat z Hubbla vlevo až k infračerveným datům ze Spitzerova kosmického dalekohledu vpravo. Perspektiva ve středu připomíná světelný rok široké údolí ve stěně obřího molekulárního oblaku v této oblasti. Orionovo údolí končí prázdnotou vytvořenou energetickými větry a zářením hmotných centrálních hvězd a radiací hmotných centrálních hvězd hvězdokupy Trapéz. Jediný snímek je součástí třírozměrného videa ve více vlnových délkách, které divákovi umožňují zkušenost tříminutového letu Velkou mlhovinou v Orionu.

1. NASA: Visible and Infrared Visualization of the Orion Nebula (Artist's Concept)