Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. červenec 2021

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. červenec 2021

Let Mlhovinou v Orionu v infračerveném světle

Uznání videa: NASA, Spitzer Space Telescope, Universe of Learning; Visualization: F. Summers (STScI) et al.;
Music & License: Serenade for Strings (A. Dvořák), Advent Chamber Orch.

Jak by to vypadalo, kdybychom letěli Mlhovinou v Orionu? Vzrušující dynamická vizualizace Mlhoviny v Orionu je založena na skutečných astronomických datech a šikovných technikách vykreslování filmů. Digitálně modelovaná prezentace podle infračervených dat ze Spitzerova kosmického dalekohledu vás zblízka a osobně seznámí se slavnou hvězdnou školkou, která je vidět ve vzdálenosti 1 500 světelných let. Perspektiva se pohybuje podél údolí širokého přes jeden světelný rok ve stěně obřího molekulárního mračna v této oblasti. Údolí v Orionu končí v dutině vyhloubené energetickými větry a zářením masivních centrálních hvězd hvězdokupy Trapéz. Celá Mlhovina v Orionu se rozprostírá přes asi 40 světelných roků a nachází se ve stejném spirálním rameni naší Galaxie jako Slunce.

1. NASA: Visible and Infrared Visualization of the Orion Nebula (Artist's Concept)
  2. arXiv.org: Physical Conditions in the Orion HII Region
  3. NASA: Infrared Waves
  4. CalTech.edu: Spitzer Space Telescope
  5. APOD: 2009-08-26 Klasické mlhoviny v Orionu
  6. Youtu.be: Flight Through the Orion Nebula in Infrared Light
  7. Wikipedia: Molecular_cloud
  8. SWIN.edu.au: Stellar Winds
  9. NASA: Why Space Radiation Matters
  10. APOD: 2017-03-12 V srdci Orionu
  11. APOD: 2021-03-22 Od Orionu po Vozku
  12. NASA: What is a light-year?
  13. APOD: 2008-06-06 Dvouramená spirála Mléčné dráhy