Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Tomáš Tržický

Podzimní okno pro pozorování geostacionárních družic

V těchto dnech se otevírá podzimní okno pro pozorování odlesků od solárních panelů geostacionárních družic. Pozorujte v noci (nejlépe fotograficky) opačnou stranu oblohy, než svítí Slunce, a to pár stupňů pod nebeským rovníkem. Na podzim jsou ideální podmínky několik dnů kolem 9. října, jarní okno pak spadá na dny kolem 3. března. Více v článku.

Projeďte se astronomickým vlakem Českých drah!

Ve čtvrtek 6. října 2016 se na Lipensku uskuteční seminář o světelném znečištění, na který bude navazovat speciálně vypravený neosvětlený vlak Českých drah s cílem dovézt zájemce na pozorování v této části republiky stále ještě tmavé oblohy. Podílíme se na této události a srdečně zveme! Více.

Pozorování hlubokého vesmíru v MOTO

Chcete se podívat opravdu velkým hvězdářským dalekohledem na objekty vzdáleného vesmíru zdobící podzimní oblohu? Západočeská pobočka České astronomické společnosti a Hvězdárna v Rokycanech a Plzni pro vás připravily na pátek 23. září veřejné pozorování v Manětínské oblasti tmavé oblohy.

Ivo Míček

Hvězdárna ve Ždánicích má nového majitele

Od r. 2002 byla Hvězdárna ve Ždánicích byla uzavřena a v soukromém vlastnictví. Dnes byla zveřejněna informace, že budovu hvězdárny odkoupilo Město Ždánice, které připravuje její rekonstrukci a obnovení provozu.

Novinky můžete odebírat přes RSS.

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku