Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. květen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. květen 2000

Obloha v daleké infračervené oblasti

Uznání: E. L. Wright (UCLA), COBE, DIRBE, NASA

Hlavními zdroji, které přispívají k záření daleké-infračervé oblohy jsou: naše Sluneční soustava, naše Galaxie a náš Vesmír. Na nedávno zveřejněném snímku v reprezentativních barvách je projekce s vysokým rozlišením vytvořena pro celou oblohu v daleké infačervené oblasti (240 mikronů) vytvořenou z let pozorování nyní již nefunkční robotické družice COBE. Naše Sluneční soustava je dokumentována nejzřetelněji modrou oblastí ve tvaru písmene S nazývanou zvířetníkovým světlem, tvořenou malými kamínky a prachem obíhajícím mezi Sluncem a Jupiterem. Disk naší Galaxie je nejzřetelněji dokumentován tenkým pásem světlo vyzařujícího prachu, jež protíná střed snímku. Mračna a vlákna prachu v naší Mléčné dráze též vytváří složité vzory jež prostupují většinu oblohy. Podrobné vyšetření obdobných snímků ukazuje, že pozadí není zcela tmavé což naznačuje že náš samotný Vesmír poskytuje difuzní záři tvořenou prachem zbylým po tvorbě hvězd napříč celým Vesmírem.

Štítky: Obloha, Infračervený