Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. červen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. červen 2001

Kometa LINEAR jasnější

Uznání a copyright: Gordon Garradd, Loomberah NSW Australia

Kometa LINEAR, ta jenž jak víte dostala označení C/2001 A2, je k vidění na jižní obloze a je jasnější, než se kdy čekalo. Tato kometa LINEAR se poprvé výrazně zjasnila koncem března, když se její jádro začalo rozpadat, což vyvolalo spekulace, že se možná kometa brzy rozpadne úplně. Ale C/2001 i po největším přiblížení ke Slunci stále drží pohromadě, zjasnila se a minulý týden bylo hlášeno, že dosáhla 3.magnitudy a je snadno viditelná pouhým okem. Tento rozkošný teleskopický snímek zjasnělé komy komety LINEAR byl pořízen v Austrálii 20.června. Na tomto tříbarevné složeném snímku pointovaném na kometu jsou vidět přes řídkou komu hvězdy a vláknitý ohon se zdá být řadou krátkých ohonů. Sever je nahoře a scéna pokrývá asi polovinu úplňku. Kometa LINEAR nyní přechází souhvězdím Velryby (Cetus) a severně od nebeského rovníku bude od 4.července, kdy přijde nadohled nedočkavých severních pozorovatelů.

Štítky: Kometa, Kometa LINEAR, C/2001 A2, Coma