Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. srpen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. srpen 2002

Ohňostroje a padající hvězdy

Uznání a copyright: Jim Steele

Když fotograf Jim Steele experimentoval s novým dalekohledem a kamerou, tak zachytil tento surrealistický ale zdobný obrázek ohňostroje na noční obloze nad městem Ashland v Oregonu. To bylo 4. července a tyto ohnivé čáry byly součástí tradičních každoročních oslav dne nezávislosti Spojených Států. Tento týden oživí tmavou oblohu ohnivé čáry z jiné každoroční události, když budou nocí prolétat padající hvězdy při tolik očekávané meteorické spršce Perseid. Perseidy jsou ve skutečnosti kousky prachu z periodické komety Swift-Tuttle a dráha planety Země vždy jednou do roka jednou do roka protíná proud kometárního prachu komety Swift-Tuttle. Kometární prach vstupuje do atmosféry Země rychlostmi desítek kilometrů za sekundu, částice se vypařují a zanechávají jasné a někdy barevné stopy. I když lze Perseidy vidět během několika nocí, tak tento rok se očekává maximum 12. a 13. srpna s počty desítek i více meteorů viditelných za hodinu na bezměsíčné ranní obloze.

Štítky: Perseidy, Meteorický roj, Fireworks