Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. duben 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. duben 2003

Polární záře z vesmíru

Uznání: Don Pettit, ISS Expedition 6, NASA

Jak vypadají polární záře z vesmíru? Na zemi polární záře tančí vysoko nad mraky a často vytvářejí spektakulární podívanou. Mezinárodní kosmická stanice (International Space Station - ISS) obíhá zrovna ve stejných výškách jako mnoho polárních září. Proto někdy prolétá nad nimi, ale někdy nimi přímo prolétá. Proudy aurorálních elektronů a protonů jsou příliš tenké na to, než aby byly pro ISS nebezpečné, podobně jako mračna představují malé nebezpečí pro letadla. Digitálně zaostřenou zelenou polární záři na obrázku nahoře zachytil Don Pettit, vědecký pracovník na ISS. Dr. Pettit z oběžné dráhy hlásí, že se proměnlivé polární záře mohou plazit kolem dokola jako obrovské zelené améby, měňavky. Hluboko dole na planetě Zemi je v severní Kanadě vidět impaktní kráter Manicouagan.

Štítky: Polární záře, Manicouagan impact crater