Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. duben 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. duben 2003

Země za soumraku

Uznání: ISS Crew, Earth Sciences and Image Analysis Lab, JSC, NASA

Přechod dne do noci na tomto úžasném pohledu na oceány a mraky nad naší dobrou planetou Zemí nevyznačuje žádná náhlá, ostrá hranice. Místo toho je linie stínu neboli terminátor difuzní a ukazuje postupný přechod do tmy, který my zakoušíme jako soumrak. Scénu ozařuje Slunce zprava a vrcholky mraků odrážejí jemně červené sluneční světlo filtrované prašnou troposférou, nejnižší vrstvou životadárné atmosféry planety. Průhledná stratosférická vrstva ve velké výšce, která je vidět na horním okraji denní strany, rozptyluje modré sluneční světlo a slábne do vesmírného pozadí. Tento snímek je ve skutečnosti obyčejnou digitální fotografií pořízenou v červnu 2001 z Mezinárodní kosmické stanice, která obíhá ve výšce 211 námořních mil (390 km).

Štítky: Země, Svítání, Terminator, Night, Day