Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. duben 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. duben 2005

Bytost z Orlí mlhoviny

Uznání: The Hubble Heritage Team, (STScI/AURA), ESA, NASA

Prachové skulptury Orlí mlhoviny se vypařují. Silné světlo hvězd ukrajuje z těchto chladných kosmických hor, pilířovitých soch, které si můžeme představit jako nějaká mýtická zvířata. Na tomto snímku je jeden z několika výrazných prachových pilířů v Orlí mlhovině, na kterou by šlo pohledět jako na obrovskou cizokrajnou bytost. Tato bytost je ale deset světelných let vysoká a vyvrhuje záření, které je teplejší jak oheň. Větší Orlí mlhovina - M16 je ve skutečnosti obrovskou obálkou plynu a prachu, uvnitř které se rozrůstá dutina vyplněná skvělou hvězdnou kolébkou, ve které nyní vznikají hvězdokupy. Snímek nahoře s vědecky přiřazenými barvami byl zveřejněn jako součást oslav patnáctého výročí vypuštění kosmického dalekohledu Hubble Space Telescope.

Štítky: M16, Orlí mlhovina, Fairy