Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červen 2006

Pohyblivé měsíce Saturnu

Uznání: Cassini Imaging Team, SSI, JPL, ESA, NASA

Saturnovy měsíce se nikdy nezastaví. Vesmírný cestovatel na oběžné dráze kolem prstenčitého plynné obří planety by byl svědkem trvalého tichého tance, kde Saturnovy četné měsíce procházejí jeden kolem druhého v početných kombinacích. Nejvnitřnější měsíce připomínají miniatruní sluneční soustavu a obíhají Saturn nejrychleji. Film nahoře je vycentrován na Saturnův měsíc Rhea, takže měsíce Mimas a Enceladus se zdají, jakoby plachtily kolem. Rhea o průměru 1500 kilometrů je asi 3 krát větší, než srovnatelně velký Mimas a Enceladus. Slunce tuto scénu ozařuje zprava zdola a dává všem měsícům stejnou srpkovitou fázi. Filmová smyčka nahoře vznikla z kosmické sondy Cassini na oběžné dráze kolem Saturnu v průběhu asi 40 minut.

Štítky: Saturn, Měsíce, Pohyb, Animated gif