Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. červenec 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. červenec 2006

Venus Express dorazil k Venuši

Uznání: ESA/MPS, Katlenburg-Lindau, Germany

Lidstvo má zase družici Venuše. Kosmická sonda Venus Express, kterou v listopadu 2005 vypustila Evropská kosmická agentura, přiletěla v dubnu 2006 k Venuši. Venus Express nyní obíhá kolem této sesterské planety Země a odesílá obrázky. Nahoře je ve falešných barvách vidět filmová smyčka pořízená sondou Venus Express v ultrafialovém světle, když koncem května prolétala nad severní polokoulí Venuše. Venus Express má podle plánu obíhat Venuši tři roky a přitom získávat údaje, které by mohly odpovědět na otázky třeba proč jsou na Venuši trvalé větry síly hurikánu, proč se Venuše v minulosti stala tak horkou a zda je na Venuši v současnosti nějaká vulkanická aktivita. Lepší pochopení horkého a nehostinného klimatu na Venuši by mohlo lidstvu pomoci k lepšímu pochopení klimatu Země.

Štítky: Venuše, Venus Express, ESA, Animated gif