Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. listopad 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. listopad 2006

Přechod Merkuru 3D

Uznání a copyright: Greg Piepol

Merkur je nyní vidět krátce před úsvitem jako nejjasnější "hvězda" těsně nad východním obzorem. Ale před téměř dvěma týdny Merkur přešel v 21. století už podruhé před slunečním diskem. Tento stereo anaglyf pro prohlížení červenomodrými brýlemi kombinuje jen tak pro zábavu vesmírné snímky Slunce a nejvnitřnější planety do 3D prezentace přechodu Merkuru. Snímek slunečního disku pochází z družice Hinode (znamená východ slunce). Sluneční observatoř Hinode byla vypuštěna z kosmického střediska Uchinoura a přechod sledovala z oběžné dráhy Země. Superponovaná temná silueta Merkuru pochází z podrobného snímku drsného povrchu planety založeného na údajích ze sondy Mariner 10, která kolem Merkuru proletěla v letech 1974 a 1975.

Štítky: Merkur, Přechod, Anaglyph, Hinode, Mariner