Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. květen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. květen 2007

Východ Europy

Uznání: NASA, Johns Hopkins U. APL, SWRI

Po čem byste se měli dívat u Jupiteru při své cestě k Plutu? Tuto otázku nedávno zvažovala NASA a od jednoho kosmického nadšence dostala námět zachytit východ měsíce nad Jupiterem. Neobvyklý pohled pořídila v únoru kosmická sonda New Horizons těsně poté, co prosvištěla kolem Jupiteru na své cestě k Plutu a do vnější sluneční soustavy. Nahoře je popraskaný povrch rozsáhlých ledových polí Europy, který je vidět hned nahoře nad změtí vířících mračen Jupiteru. Europa je jedním z největších měsíců Jupiteru a možná že hostí podpovrchové kapalné oceány, které jsou realnými kandidáty na mimozemský život. Při průletu kolem Jupiteru New Horizons také konala vědecká pozorování vrchních mračen Jupiteru a srovnávací snímky sopek na Io a jeho trvale se měnícího povrchu.
Oprava:Upraven slovosled na návrh Ivana Růžičky 7.5.

Štítky: Hvězdokupa, Lmc, R136