Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. listopad 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. listopad 2007

Polární záře v dálce

Uznání a copyright: Lance McVay

Některé polární záře lze spatřit jen s pomocí kamery. Nazývají se subvizuální, a jsou příliš slabé na to, než aby byly vidět neozbrojeným okem. Důvodem je, že lidské oko dokáže akumulovat světlo jen po zlomek sekundy, zatímco závěrku kamery lze otevřít nekonečně dlouho. Tuto zelenou subvizuální polární záři nad obzorem zachytila kamera při fotografování již tak malebné scenerie nad Juneau na Aljašce v USA. Polární záře vyvolávají energetické částice ze Slunce, které dopadají do magnetického prostředí kolem Země. Výsledné energetické částice jako jsou elektrony a protony prší dolů poblíž zemských pólů a narážejí do vzduchu. Zasažené molekuly vzduchu dočasně ztrácejí elektrony a pokud poté molekuly kyslíku tyto elektrony znovu získají, tak emitují zelené světlo. Polární záře jsou známy mnoha tvary a barvami.

Štítky: Polární záře, Alaska, Lake