Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. listopad 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. listopad 2007

Východ Země z měsíční družice Kaguya

Uznání a copyright: SELENE Team, JAXA, NHK

Jak opravdu vypadá Země z Měsíce? Novou verzi této perspektivy kosmického věku pořídila družice Kaguya, která nyní obíhá kolem pozemského Měsíce. Vědeckým úkolem družice SELENE (Selenological and Engineering Explorer), kterou před dvěma měsíci vypustilo Japonsko pod názvem Kaguya, je studovat původ a vývoj Měsíce. Kaguya minulý měsíc dosáhla lunární oběžnou dráhu a začala vysílat údaje a snímky. Tento záběr pochází z palubní HDTV kamery. Astronauté na povchu Měsíce by ve skutečnosti nikdy nemohli vidět východ Země, jelikož Měsíc vždycky vůči Zemi přivrací stejnou stranu. Tento východ Země, stejně jako slavný východ Země zachycený před 40 léty posádkou Apolla 8, nastává jenom pro pozorovatele na lunární dráze.

Štítky: Měsíc, Země, Earthrise

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 3. do 29. 3. 2020. Měsíc bude v novu. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Zájemci o komety si mohou dvě středně jasné prohlédnout relativně vysoko na obloze a jednu také večer nízko na západě. V neděli 29. března přecházíme na letní čas. Přes utlumení dění ve společnosti ještě probíhají nějaké starty raket a přípravy běží, s patřičnými karanténními opatřeními, i směrem ke startu Sojuzu k ISS. Před 360 lety se narodil Christiaan Huygens, objevitel měsíce Titan.

Konfigurace Venuše a Měsíce nad západním obzorem