Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. leden 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. leden 2008

Odraz Země astronautem

Uznání: Clayton C. Anderson, Expedition 15 Crew, NASA

Autoportréty astronautů mohou být zvlášť zajímavé. Na snímku nahoře pořízeném z venkovního prostoru jsou vidět okraje přilby skafandru, moduly Mezinárodní kosmické stanice (ISS), Země, paže astronauta Claye Andersona z Expedice 15 a digitální kamera použitá k pořízení snímku. Tento snímek byl pořízen minulý srpen při letu raketoplánu Endeavour při rozšiřování kosmické stanice. V průzoru se odráží velká zakřivená Země, ale toto zakřivení není způsobeno tím, že je Země kulatá, ale spíše odpovídá zakřivení této kosmické přilby. Zemský obzor se jeví při pohledu z výšky ISS asi 400 kilometrů jen trochu zakřivený. Další výprava raketoplánu se očekává v příštím měsíci a její součástí bude instalace vědecké laboratoře Columbus.

Štítky: Kosmonaut, Země, Reflection