Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. srpen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. srpen 2009

Raketoplán a meteor

Uznání a copyright: Stephen Clark / Spaceflightnow.com

Tato časná ranní obloha byla zachycena minulý týden 4. srpna při pohledu na severovýchod přes klidné vody nádrže Turn Basin v Kennedyho kosmickém středisku NASA. Snímek vyniká kontrastem pohybu, raketoplán Discovery upevněný na těžkém transportéru se pomalu plazí k startovací rampě 39A rychlostí méně než dvě míle za hodinu, zatímco oblohou prolétá brilantní meteor rychlostí mnoha mil za sekundu. Pozorovatelé tento týden pochopitelně spatřili mnoho podobných meteorů z každoročního meteorického roje Perseid. Ale meteor, který ze zablýsknul nad Discovery, pravděpodobně není Perseida, protože jeho dráha nemíří k radiantu Perseid. Skoro ve středu obrázku je vidět, že ranní obloze dominuje Venuše jako Jitřenka. U horního okraje je žlutavý Mars a vpravo je rudý obr Betelgeuse z Orionu.

Štítky: Mars, Raketoplán, Venuše, Meteor, Discovery