Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. srpen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. srpen 2010

Smršť Perseid

Uznání a copyright: Robert Arn

Na této poutavé noční scenérii se kombinuje bouře na vzdáleném obzoru a kometární prach pršící z nebes. Tato scéna byla zaznamenána v časných ranních hodinách 13. srpna ze star party Keota na severovýchodě Kolorada v USA na Pawnee National Grasslands. Při pohledu přes prérii na východ tento kompozitní snímek z 8 postupných 30 s expozic zachytil blýskání a jasnou Perseidu. Vpravo ani mračna nemohla zastínit světlo z brilantní planety Jupiter, možná že i mytologický jmenovec věděl, jak zvládat jak blesky tak meteory. Tato stopa meteoru pochopitelně směřuje zpět do radiantu roje v hrdinském souhvězdí Persea a v pozadí je nad bouřkovými mraky též hvězdokupa Plejády. Těsně nad jasným meteorem je slabá galaxie v Andromedě.

Štítky: Jupiter, Blesk, Meteor, Meteorický roj, Perseid