Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. srpen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. srpen 2010

Předehra Perseid

Uznánía copyright: Tamas Ladanyi (TWAN)

Každý srpen, když planeta Země prochází prachem rozesetým podél dráhy periodické komety cometSwift-Tuttle, si pozorovatelé mohou vychutnat meteorický roj Perseid. Tento roj se nyní blíží svému vyvrcholení a nejlépe bude vidět dnes po západu Měsíce až do zítřejšího svítání, jelikož se Země bude pohybovat nejhustší částí široké prachové stopy na dráze mateřské komety. Meteory byly už pozorovány mnoho dnů, jako třeba tato jasná Perseida 8. srpna nad jezerem Balaton v Maďarsku. V popředí jsou zříceniny kostela sv. Ondřeje s jasným Jupiterem vpravo, který dominuje obloze. V pozadí tohoto širokoúhlého panorámatu ze tří snímků se nachází dvě galaxie: zářící oblouk naší vlastní Mléčné dráhy a slabá šmouha vzdálenější Galaxie v Andromedě těsně nad nejlevější stěnou zříceniny. Pokud budete dnes v noci pozorovat Perseidy, tak se nezapomeňte brzy z večera podívat na podívanou s jasnými planetami a mladým srpkem Měsíce u západního obzoru po západu.

Štítky: Jupiter, Meteor, Meteorický roj Perseid, Milkyway

iss

môj prví pokus o fotenie iss .